Про затвердження Інструкції з оформлення
матеріалів про адміністративні правопорушення
відділом державної реєстрації Сквирської
міської ради Київської області
Відповідно до Закону України від 10.12.2015 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», з метою забезпечення реалізації повноважень, визначених статтями 219, 255Кодексу України про адміністративні правопорушення, керуючись підпунктом 1пункту 2 статті 52, частиною 6 статті 59 Закону України «Про місцевесамоврядування в Україні», Сквирська міська рада VI скликання
В И Р І Ш И Л А :
- Затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення відділом державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області, згідно із додатком.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на начальника відділу державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області.
Міський голова В.А. Скочко
м. Сквира
28 квітня 2016 року
№160-8-VІІ
ПОГОДЖЕНО:
Заступник міського голови з питань
діяльності виконавчих органів ради С.І.Палієнко
Секретар міської ради В.О.Бондар
Юрист міської ради В.Є.Ткаченко
Виконавець
Начальника відділу державної реєстрації
Сквирської міської ради Київської області М.В.Яремко
Додаток
до рішення сесії
міської ради №160-8-VII
від 28.04.2016
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
відділом державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області
1. Розділ. Загальні положення.
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) та Положення про відділ державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області, затвердженого рішенням Сквирської міської ради Київської області від 28.01.2016 року №59-5-VII (далі –Відділ)
1.2. Ця Інструкція встановлює порядок оформлення, розгляду та обліку матеріалів про адміністративні правопорушення Відділом, які мають право складати протоколи, розглядати справи проадміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення у вигляді попередження за статтею 197 КУпАП.
1.3. Особами, до яких застосовуються адміністративні стягнення за статтею 197 КУпАП є: громадяни України, іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, а також батьки або інші законні представники новонародженої дитини, які порушили вимоги статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
1.4. У разі вчинення однією особою кількох адміністративних правопорушень протокол про адміністративне правопорушення складається окремо щодо кожного вчиненого правопорушення.
2. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення.
2.1. Уповноваженими посадовими особами, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, є начальник Відділу (а в разі відсутності (відпустка, хвороба тощо) реєстратор Відділу, які здійснюють свої повноваження у Відділі, згідно Положення про відділ державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області та посадової інструкції (далі – уповноважені особи).
2.2. Уповноважені особи складають протокол при виявлення адміністративного правопорушення, передбаченогостаттею 197 КУпАП, згідно з формою, наведеною в додатку 1 до цієї Інструкції.
2.3. Протокол про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 197 КУпАП, складається у випадках:
- якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неїнакладається;
- якщо особа, яка допустила адміністративне правопорушення, перебуває у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років (до даної категорії осіб застосовуються заходи адміністративного стягнення у вигляді попередження);
- якщо під час виявлення правопорушення буде встановлено, що порушення допущено особою повторно протягом року з моменту, коли дану особу було піддано адміністративному стягненню за таке порушення. Повторність правопорушення встановлюється реєстратором за даними реєстру матеріалів про адміністративні правопорушення.
2.4. Протокол складається на бланку, який містить серію та номер,у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності; складається державною мовою; заповнюється кульковою ручкою темного кольору, розбірливим почерком.
2.5. При складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються її права і обов'язки, передбачені Конституцією України про що робиться відмітка у протоколі.
2.6. Особі, стосовно якої складається протокол, пропонується надати по суті вчиненого правопорушення письмове пояснення, яке заноситься до протоколу і підписується зазначеною особою. Пояснення може додаватися до протоколу окремо, про що робиться запис у протоколі.
2.7. Протокол підписується уповноваженою особою та особою, стосовно якої складається протокол, а також свідками, перекладачем за умови їх наявності, а також скріплюється печаткою Відділу. Уразі відмови особи, стосовно якої складається протокол, від його підписання уповноважена особа робить про це відповідну відмітку у протоколі. Особа, стосовно якої складається протокол, має право додати до протоколу пояснення і зауваження щодо його змісту, а також пояснення щодо причин відмови від його підписання.
2.8. У протоколі не допускаються виправлення, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, стосовно якої його складено.
2.9. До протоколу долучаються матеріали з достовірною інформацією, які підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення (заяви, пояснення: посадових осіб; осіб, стосовно яких складено протокол; свідків, якщо вони є; засвідченні копії документів, інші документи).
2.10. Протокол про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 197КУпАП, у випадках:
- передбачених абзацом 2 пункту 2.3. цієї Інструкції – долучаються до постанов у справі про адміністративне правопорушення у вигляді додатка;
- передбачених абзацами 3 та 4 пункту 2.3. цієї Інструкції – разом із іншими матеріалами, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, формуються у справи про адміністративні правопорушення, які оформляються в порядку, передбаченому розділом 5 цієї Інструкції, і разом із супровідними листами надсилаються органові (посадовій особі),уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.
2.11. Якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення уповноваженою особою, особа не оспорює допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається, протокол проадміністративне правопорушення не складається.
3. Розгляд справ про адміністративне правопорушення
3.1. Розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення відповідно до статті 197КУпАП від імені виконавчого комітету міської ради мають право: Адміністративна комісія привиконавчому комітеті Сквирської міської ради та уповноважені особи. Уповноважені особи розглядають справи про адміністративні правопорушення та накладають адміністративні стягнення від імені виконавчого комітету міської ради виключно за порушення, передбачені частиною 1 статті197 КУпАП (при накладенні адміністративного стягнення у вигляді попередження в відділі державної реєстрації Сквирської міської ради, про що виноситься постанова).
3.2. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною 1 статті 197 КУпАП (при накладенні адміністративного стягнення у вигляді попередження в Відділі), розглядаються уповноваженою особою в день виявлення правопорушення. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною 2 статті 197 КУпАП (при накладенні адміністративного стягнення у вигляді штрафу), розглядаються Адміністративною комісією при виконавчому комітеті Сквирської міської ради у порядку та строки, визначені Положенням про вказану комісію та КУпАП.
3.3. Інформація про час, дату та місце розгляду справи щодо особи, стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, зазначається у протоколі або вручається чи надсилається повідомлення поштою рекомендованим листом.
3.4. Уповноважена особа при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має з’ясувати такі питання:
- чи належить до його компетенції розгляд цієї справи;
- чи підлягає складенню протокол про адміністративне правопорушення;
- чи сповіщено осіб, які братимуть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
- чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
- чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, її законних представників і адвоката.
3.5. Справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягується до відповідальності, або її законного представника (адвоката), перекладача (у разі їх наявності). За відсутності особи, стосовно якої складено протокол, справа розглядається лише у випадку наявності відомостей про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи при відсутності вмотивованих клопотань про відкладення розгляду справи або якщо цією особою надано згоду на розгляд справи без її участі.
3.6. Розгляд справи розпочинається з представлення уповноваженої особи, яка розглядає справу. Уповноважена особа, яка розглядає справу, оголошує суть скоєного порушення, міру відповідальності, що передбачена відповідною нормою закону, а також роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Під час розгляду справи заслуховуються особи, які беруть участь урозгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.
3.7. При розгляді справи про адміністративне правопорушення уповноважена особа з’ясовує такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
3.8. Уповноважена особа, яка виносить постанову про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
3.9. Під час розгляду кількох справ про вчинення адміністративних правопорушень однією особою стягнення накладається відповідно до статті 36 КУпАП.
3.10. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.
3.11. Стягнення за адміністративне правопорушення накладається уповноваженими особами виключно у вигляді попередження.
4. Порядок оформлення постанови у справі про адміністративне правопорушення та її оскарження.
4.1. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, уповноважена особа від імені виконавчого комітету міської ради виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення.
4.2. Постанова у справі про адміністративне правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглядала справу, скріплюється печаткою Віділу.
4.3. У справі про адміністративне правопорушення виноситься одна з таких постанов:
- про накладення адміністративного стягнення (додаток 2);
- про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 3).
4.4. Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню.
4.5. При малозначності вчиненого адміністративного правопорушення Уповноважена особа, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням.
4.6. Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, а саме:
- недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;
- неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
- скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
- закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП ;
- наявність по тому самому факту стосовно особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення;
- смерть особи, стосовно якої було розпочато провадження в справі.
4.7. Оголошення постанови у справі про адміністративне правопорушення і вручення її копії здійснюються відповідно до законодавства. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови вручається під підпис або протягом трьох днів надсилається особі, стосовно якої її винесено, рекомендованою поштовою кореспонденцією. Уразі якщо копія постанови надсилається поштою, про це робиться відповідна відмітка у справі.
4.8. Постанова уповноваженої особи у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили з моменту її оголошення.
4.9. Постанову уповноваженої особи по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено. Оскарження постанови уповноваженої особи по справі про адміністративне правопорушення здійснюється відповідно до законодавства.
5. Діловодство у справах про адміністративні правопорушення
5.1. Облік видачі бланків протоколів та постанов про адміністративне правопорушення ведеться в журналі видачі бланків протоколів та постанов про адміністративні правопорушення (додаток 4).
5.2. Журнали видачі бланків протоколів та постанов про адміністративні правопорушення повинні бути прошнуровані, пронумеровані та скріплені гербовою печаткою. Зіпсовані бланки протоколів зберігаються у відповідальної особи, яка здійснює контроль за їх обліком.
5.3. Протокол про адміністративне правопорушення (якщо він складений) та винесені постанови реєструються реєстратором не пізніше наступного дня після їх складання в журналі матеріалів про адміністративні правопорушення (додаток 5).
5.4. Журнал матеріалів про адміністративні правопорушення (надалі – журнал) ведеться в паперовому вигляді та включає в себе інформацію, зазначену у додатку 5 до цієї Інструкції.
5.5. Паперові примірники протоколів та винесених постанов із іншими матеріалами формуються у справи, які оформлюються відповідно до пунктів 5.6.-5.9. цієї Інструкції, та зберігаються у архіві Відділу.
5.6. Копії матеріалів зі справ про адміністративні правопорушення, що передано до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Сквирської міської ради зберігаються в уповноваженої особи, яка склала протокол. Надалі до неї додаються результати розгляду справи Адміністративною комісією при виконавчому комітеті Сквирської міської ради (копія постанови Адмінкомісії тощо).
5.7. Усі матеріали щодо кожного з правопорушень підшиваються до справи за порядковими номерами. У справі накопичуються матеріали, які стосуються правопорушення, зокрема протокол про адміністративне правопорушення, повідомлення про попередження особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про час та місце розгляду справи (у разі відсутності відповідної відмітки в протоколі про адміністративне правопорушення), письмові пояснення, копії постанови про накладення адміністративного стягнення, листування з особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, документи, що підтверджують сплату штрафу порушником, а також інші документи та матеріали цієї справи. У справі оформляється титульний аркуш, на зворотному боці якого міститься перелік документів, наявних у справі.
5.8. Справа про адміністративне правопорушення з описом наявних у ній документів брошурується, прошнуровується, скріплюється печаткою, засвідчується підписом уповноваженої особи, яка складала протокол та/або виносила постанову, і після закінчення провадження за нею здається на зберігання в архів, де зберігається протягом встановленого законодавством строку.
5.9. Зіпсовані бланки протоколів, а також справи про адміністративні правопорушення, журнали обліку видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та журнали реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення, строк зберігання яких закінчився, знищуються, про що оформлюється відповідний акт.
Начальник відділу державної реєстрації
Сквирської міської ради М.В.Яремко
|